Na
okruh, který uspořádal neděli dne 18. t.m. (srpna
1935) Aero Car Club v Brandýse nad Orlicí, jel jsem
s jistou dávkou nedůvěry. Jednak počasí neslibovalo
nic dobrého a pak přádající organisace přece jen
ještě nemá zkušeností, jakými se může chlubit AKRČs.
Nebo jiná veliká organisace. Byl jsem však podnikem
velmi příjemně překvapen a mohu organisátorům závodu
gratulovati. Málokdy máme příležitost obdivovati se
sportovnímu podniku tak důkladně organisovanému a
tak svědomitě a pečlivě připravenému. Jako prostý
divák děkuji za dobrý sport především řediteli
závodu St. Kafuňkovi a tajemníku InG. V. Hessovi a
všem jejich spolupracovníkům v čele s řed. Slavíkem,
řed. Freiem a členy Sokola v Brandýse. Lituji jen,
že okruh nebyl blíže u Prahy, aby se stejnými pocity
uspokojení mohly sledovati závod větší davy diváků.
Formule závodu byla řešena šťastně, tím, že
účastníci byli rozděleni na juniory a seniory. Tak
byla novým adeptům automobilového sportu poskytnuta
možnost ukázat, co dovedou a bude-li z nich kdy
něco. Rovněž chválím společný start kategorií,
protože je zde náležitý přehled, který se při startu
děleném těžce získává. I jezdci jsou pak lépe
orientováni a svádí je to k lepšímu výkonu. Trať
okruhu měřila 11,4 km a vedla po nepříliš vábných
cestách přes Olešnou, Rozsochu, Rvíště a Pernou do
Brandýsa. Proti zvyklostem jel se závod po směru
ručiček hodinových (zatáčelo se tedy doprava),
protože, kdyby tomu bylo opačně, vedl by k cíli
ostrý sjezd, což by bylo nebezpečné. V juniorském
závodě startovaly všechny třídy najednou. Ve třídě
500 ccm byl to Kůrka a Pawlowsky, ve třídě 750 ccm
Utěšil, Vobořil a Uher, ve tř. do 1100 ccm pak
Horwitz, Kameš, Mottl, Rokyta, Řežábek, Lustig,
Zita, Bendl a Mahr. Až na Vobořila, který jel na
voze Jawa, jeli všichni a Aerovkách. Junioři jeli 5
kol. Od prvého až do posledního vedl Rokyta, který
zvítězil ve své kategorii časem 45:44:8. Mottl,
který byl ve vedoucí skupině, vzdává se po 2. kole
pro poruchu chladiče. V tomto kole vzdává se i
Vobořil. Dobře se uvedl Kameš a Řežábek, kteří byli
stále ve vedoucí skupině. Senioři jedou deset kol,
což jest změna proti proposicím, které předpisovaly
8 kol. Startuje napřed kategorie do 1100 ccm a po
dojetí pak kat. do 1500 ccm a přes 1500 ccm. Na
startu se řadí tito jezdci: Formánek, Hodač, Janík,
Kůrka, Dohnal, Kubín, Melichar, Jung, Kraucher,
Veselá, Chromák, Veselý. Většinu z těchto jezdců již
naši čtenáři znají ze sportovních referátů, takže
není nutno šířiti se o jejich úspěších. V prvém kole
vede Formánek, sledován těsně Hodačem, ve druhém
kole již Hodač předjíždí Formánka a vede, hned za
ním však nebezpečně dotahuje Dohnal, maje v těsném
závěsu Veselého. Najednou proběhlo tribunou
vzrušení: Hodač, který vedl, přiběhl odněkud z konce
města. Svlékla se mu v zatáčce pneumatika, poškodil
ráfek a běžel si pro nové kolo. Ztratil touto
příhodou mnoho drahocenných minut, takže každý byl
přesvědčen, že již bude z boje vyřazen. Hodač však
znovu nasedl a jel tak překvapujícím způsobem, že se
mu podařilo dostat se z posledního na třetí místo.
V 5. kole vzdal se Janík pro přetržení brzdového
lanka. V 6. kole byl nucen Veselý, který se dostal
až na druhé místo za Formánka, vzdát se pro poruchu
chladiče. Po 2 kola vedl Dohnal, v ostatních kolech
Formánek, který zvítězil ve velmi krásném čase.
Všichni jezdci až na Krauchera, který jel na voze
vlastní konstrukce, startovali na vozech Aero. |